Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

Support och reklamation

Tack för att du hjälper oss att säkerhetsställa en effektiv reklamationsprocess genom att fylla i nedanstående formulär.

Support/Reklamation

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?

 

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan direkt till speditör vid mottagandet eller till utlämningsstället. Anmäl även transportskada omgående till vår kundtjänst via e-post: info@skafte.se eller telefon: +46 (0) 300-56 94 94

 

För privatkunder så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant vid mottagandet.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

 

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens transport emballage så att detta kan besiktigas, om möjligt dokumentera gärna skadan med bilder.

Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 


Garanti & ångerrätt

 

Vad händer om min produkt går sönder?

Om något mot all förmodan skulle bli fel med din produkt vänder du dig direkt till oss eller till din återförsäljare, som i sin tur kan rekommendera närmaste anslutna serviceverkstad.

Dit ringer du för att boka en service. Anmälan till vår serviceverkstad sker via e-post. info@skafte.se eller telefon +46 (0) 300-56 94 94

 

Hur fungerar det med ångerrätt och garanti?

Som privat kund har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. (Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror om plomberingen är obruten.) SKAFTE medlab AB säljer alla produkter med minst ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen för dig som är privatkund. Notera dock att undantag kan gälla för produkter som är beställningsvaror

 

Vart vänder jag mig om jag har klagomål?

Om du har klagomål så är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice

 


Om du behöver supporthjälp eller vill reklamera en vara, fyll i detta formulär så kontaktar vi dig.

Fält markerade med * måste fyllas i.
Ärende
Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan